Aktualności

18 czerwca w Loreto Theater na Manhattanie (w Nowym Jorku) wykonam z saksofonistą Enzo Filippettim moją kompozycję "And I Woke up at the Darkest Dawn Ever", napisaną na saksofony barytonowy i sopranowy z warstwą elektroniczną. Koncert odbędzie się w ramach prestiżowego festiwalu New York City Electroacoustic Music Festival (NYCEMF), początek o godzinie 20 czasu lokalnego. Mój udział w wydarzeniu i wyjazd do Nowego Jorku będzie możliwy dzięki uzyskaniu dofinansowania z Instytutu Adama Mickiewicza, w ramach programu Kultura Polska na Świecie, którego celem jest wspieranie i promocja polskiej kultury poprzez wsparcie indywidualnego uczestnictwa w wydarzeniach poza granicami kraju.

Więcej informacji na temat całego festiwalu: https://nycemf.org/2024-preliminary-concert-schedule/ 


W najbliższą niedzielę, 28 kwietnia, na antenie Radia Gdańsk zostanie nadana retransmisja koncertu z cyklu „aMuz w Radiu Gdańsk”, który odbył się w minioną sobotę i wypełniły go kompozycje na akordeon z warstwą elektroniczną – w tym także dwa moje utwory. Miałem przyjemność realizować partie elektroniczne we wszystkich tych utworach, koncert był naprawdę ciekawy, a wykonawcami byli młodzi muzycy z różnych krajów. Jeśli ktoś nie słyszał na żywo, a jest ciekaw, polecam. Retransmisji można posłuchać tradycyjnie przez radio, ale także w internecie – czy to w przeglądarce (https://radiogdansk.pl/sluchaj-online/), czy też za pośrednictwem dowolnej aplikacji radiowej.

We wtorek 7 maja, na scenie Hashtag Lab w Warszawie, zagram solowy koncert, który odbędzie się w ramach cyklu Elektro. Początek o godzinie 19:00. Więcej na temat tego wydarzenia można znaleźć tutaj: https://www.facebook.com/events/419069254289076/?ref=newsfeed


W sobotę 27 kwietnia, w Galerii CKiS Wieża Ciśnień zagram solowy koncert, który odbędzie się w ramach festiwalu Restytucje 8. Kuratorem tegorocznej edycji jest Marcin Olejniczak. Patronat nad Restytucjami 8 objął ANXIOUS MUSIC MAGAZINE. Bilety do kupienia w kasie DK Oskard, na miejscu w Wieży Ciśnień oraz online. Początek wydarzenia o godzinie 19:00. Więcej informacji można znaleźć tutaj: https://www.ckis.konin.pl/restytucje-8/


W sobotę 20 kwietnia wezmę udział w koncercie z cyklu „aMuz w Radiu Gdańsk”, który odbedzie się w ramach Accordion + Electronics – Blended Intensive Programme. Jakub Stefaniak (akordeon) wykona dwa moje utwory z cyklu "Four Sketches for Four Sides of the World", czyli "East" i "North", oczywiście z moim towarzyszeniem jako operatora elektroniki. Początek koncertu o godzinie 20:00. Będzie on transmitowany na antenie Radia Gdańsk, dostępnego zarówno w tradycyjnej postaci, jak i w internecie. Koncert odbędzie się oczywiście w Studiu Koncertowym im. Janusza Hajduna. Wstęp na zaproszenia, organizator prosi zainteresowanych o kontakt do 18 kwietnia, pod adresem wydarzenia@amuz.gda.pl. Liczba miejsc ograniczona. Więcej na temat tego wydarzenia można znaleźć tutaj: https://www.amuz.gda.pl/wydarzenia/koncert-z-cyklu-amuz-w-radiu-gdansk-w-ramach-accordion-electronics-blended-intensive-programme,2044


Na zaproszenie Katedry Organów, Klawesynu, Akordeonu, Gitary, Harfy i Instrumentów Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (podziękowania dla Elżbiety Rosińskiej) wezmę udział w Blended Intensive Program (BIP), wydarzeniu składającym się z wykładów, warsztatów i koncertów. Jest to program, w ramach którego wykorzystuje się innowacyjne metody uczenia się i nauczania, a głównym celem jest realizacja projektu artystycznego "Accordion + Electronics BIP", który umożliwi studentom Akademii Muzycznej i sześciu uczelni partnerskich zdobycie praktycznego doświadczenia w unikalnym formacie. BIP dofinansowano ze środków Uni Europejskiej. W ramach części naukowej zaprezentuję w sobotę, 20 kwietnia, o godzinie 15, w Sali Senatu Akademii Muzycznej w Gdańsku wykład pod tytułem "Interaction between a live instrument and the electronic part on the example of accordion music – the sound perception from the points of view of the composer and performers" (prezentacja odbędzie się po angielsku). Zaś w niedzielę, 20 kwietnia, poprowadzę warsztaty z muzyki elektroakustycznej, które adresowane są do młodych kompozytorów z różnych krajów. O moim udziale w części koncertowej opowiem już za chwilę w kolejnym wpisie. Więcej informacji na temat tego wydarzenia można znaleźć na stronie Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku: https://www.amuz.gda.pl/

Dotarła do mnie wiadomość, że moja kompozycja elektroakustyczna Vanishing Signs on the Sky została wybrana do wykonania podczas ICMC 2024 (The International Computer Music Conference), która w tym roku odbędzie się dniach od 7 do 13 lipca w Seulu, na Uniwersytecie Muzycznym Hanyang, przy udziale jego studia muzyki komputerowej CREAMA (Center for Research in Electro-Acoustic Music and Audio) i we współpracy z ICMA (The International Computer Music Association). ICMC to odbywający się co roku w innym mieście wielki festiwal i konferencja naukowa poświęcone muzyce komputerowej – a zarazem chyba największe tego typu wydarzenie na świecie. W ostatnich latach moje utwory są dość regularnie wybierane na tę okazję.


Otrzymałem wiadomość, że moja kompozycja And I Woke up at the Darkest Dawn Ever na saksofony barytonowy i sopranowy oraz taśmę została wybrana do wykonania podczas New York City Electroacoustic Music Festival (NYCEMF), który w tym roku odbędzie się w dniach 16 – 23 czerwca. Tak nawiasem mówiąc, to będzie już 9 raz z rzędu, gdy moja muzyka zostanie wykonana podczas tego prestiżowego wydarzenia. Więcej informacji o samym festiwalu można znaleźć tutaj: https://nycemf.org/