Katalog głównych kompozycji Dariusza Mazurowskiego
Uwagi : katalog nie obejmuje muzyki użytkowej (np. filmowej), utworów do bibliotek muzycznych, prezentacji audio, projektów ubocznych (sygnowanych pseudonimami), zespołowych itp. Podczas koncertów utwory elektroakustyczne są zwykle wykonywane z żywymi partiami, dyfuzją dźwięku za pomocą systemów wielokanałowych, czy połączeniem warstwy odtwarzanej / miksowanej ze środkami live electronic.
Tytuł (rok ukończenia) rodzaj / ew. instrumenty – uwagi / czas trwania (części)
Memory Days (1989) na taśmę (analogową), 10:29
The Book of Damned (1989) na taśmę (analogową), 3:05
Schizophony (1990) na taśmę (analogową), 30:59
Tape and Record (1990) na gramofon, magnetofon i taśmę (analogową), 12:37
The Tapeworm Lady (1990) na obiekty akustyczne, mikrofon kontaktowy, pogłos sprężynowy i taśmę, 3:39
Nightmares (1990) utwór konceptualny na taśmę (partytura), 11:00
The Elephant Man (1991) na taśmę (analogową), 1:14
Tales of Fictitious Animals (1991) na taśmę (analogową), 4:18
Study for Synthesizer (1991) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 5:20
Study for Sampler (1991) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 2:07
Ice Totem (1992) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 6:57
Art Against Decadence (1993) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 7:14
Muzyka na smyczki (1994) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 5:07
The Most Historic Telephone Call (1995) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 3:41
Kwartet na 4 gramofony (1996) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 15:26
17 niedokończonych szkiców (2000) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 26:11 (Szkic 1. – Prologue, Szkic 2. – First Patrol, Szkic 3. – Fit Parts Together Before Cementing, Szkic 4. – 3,8 %, Szkic 5. – Wrong Frequency, Szkic 6. – Doubtful Victim, Szkic 7. – Milk Coated Almonds, Szkic 8. – Second Patrol, Szkic 9. – Wolfpack, Szkic 10. – Third Patrol, Szkic 11. – Use Fine Black Thread, Szkic 12. – Seaguls, Szkic 13. – A Lady With Wooden Legs, Szkic 14. – Last Patrol, Szkic 15. – Nine Tapes, Szkic 16. – Life In A Cage, Szkic 17. – Epilogue)
Retro (Impresje sterowane napięciem) (2000) improwizowane utwory na analogowe urządzenia elektroniczne, łączny czas 47:30 :
– Pierwsza, 9:30
– Druga, 6:15
– Trzecia, 7:29
– Czwarta, 8:31
– Piąta, 2:08
– Szósta, 5:25
– Ostatnia, 6:53
Pięć oscylacji (2001) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 14:45
Exhibition I (2001) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), także instalacja audio, 7:55 i więcej (jako instalacja może trwać nieskończenie długo)
Stringed (2005) cykl utworów na kwartet smyczkowy, elektronikę i komputer, łączny czas około 17:00 :
– Stringed I, 2:37
– Stringed II, 2:46
– Stringed III, 1:13
– Stringed IV, 4:33
– Stringed V, 4:56
A więc wojna ! (2006) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 4:24
Kwartet aleatoryczny (2008) na analogową i cyfrową elektronikę, obiekty akustyczne i komputer, 23:32 (wersja długa), 13:11 (wersja krótka)
Mała suita z dziwnym finałem (2008) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 15:00
Divertimento (2010) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 31:58
Pseudaria (2011) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 30:55 (Etiuda 1: Prolog, Etiuda 2: Pocztówka z Pragi, Etiuda 3: Odległe, migotanie, Etiuda 4: Struny donikąd, Etiuda 5: Przypadkowe rezonanse 1, Etiuda 6: Karawana, Etiuda 7: Pancernik widmo, Etiuda 8: Przypadkowe rezonanse 2, Etiuda 9: Stara fotografia, Etiuda 10: Brama ogrodowa, Etiuda 11: Puste klatki, Etiuda 12: Epilog)
China Mix (2012) inaczej zmiksowana i skrócona wersja suity Pseudaria z dodatkową projekcją wideo, 9:18
Przypadkowe rezonanse 3 (2011) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 0:55
HF track (2011) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna, część składowa projektu grupowego Hector Fiore in Memoriam), 0:04
Ohr / Ohrenhoch (2011) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna) z wideo, także instalacja multimedialna, 2:35
Zderzenie lodowych obiektów (2012) na perkusję i komputer, względnie kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 5:59
Ósmy samuraj (2012) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 7:24
Mój śpiewnik polski (2013) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 7:35
Twist and Out (2013) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 6:42
Symfonia nieakustyczna (2013) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 45:34 (Część 1: Tajniki fotografii lotniczej, Część 2: 4,5 miliarda lat, Część 3: Wielka Czerwona Plama na Jowiszu, Część 4: Kraken Mare, Część 5: Szok końcowy, Część 6: Daleko poza heliopauzą, Część 7: Fait Accompli)
Planety trojańskie (2012 / 2014) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 8:10
Entrance from 53, Ligovsky pr. (2014) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 6:49
Ukryte wymiary (2015) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 43:40 (Część 1: Przerwana oś czasu, Część 2: Dossier niepamięci, Część 3: Głębia ostrości)
De eM for JP (2015) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), miniatura będąca częścią kompozycji zbiorowej PatJo, dedykowanej pamięci Józefa Patkowskiego, 0:03
Tape ER (2016) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), miniatura będąca częścią kompozycji zbiorowej Tribute to Rudnik, dedykowanej pamięci Eugeniusza Rudnika, 0:05
Niszczyciel marzeń (2017) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 54:13 (Część 1: Pa, pa, do zobaczenia jutro, Część 2: Wariaci na śniegu, Część 3: Pomiędzy wszystkim i niczym, Część 4: Znikające znaki na niebie, Część 5: Piąty jeździec Apokalipsy)
Jesienny koszmar Antonia (2018) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 5:00
VIVA L’autunno (2018) na zespół smyczków i komputer, 5:00
Mi ritrovai per una selva oscura (2018) na flet, elektronikę i komputer, 8:10
Pejzaż dźwiękowy z upadkiem Ikara (2018) na akordeon, elektronikę i komputer, 11:10
Golem XXI (2019) na akordeon, fortepian, inne dowolne instrumenty i obiekty dźwiękowe, elektronikę i komputer, 52:27
More Equal than Others (2019) na akordeon i komputer, 8:04
30 listopadów (2019) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 39:53
Jeden z wielu praskich listopadów (2020) kompozycja elektroakustyczna (akusmatyczna), 3:00
Binary Voyager (2020) algorytmiczna, trwająca w nieskończoność i stale ewoluująca elektroakustyczna kompozycja sieciowa, dostępna w internecie
And I Woke up at the Darkest Dawn Ever (2021) na saksofony barytonowy / sopranowy i komputer, 12:22
Śmierć Kościuszki (2021) monodram dla aktora i warstwy elektroakustycznej (z Krzysztofem Gordonem, do tekstu Anny Bojarskiej), 49:22 (jako słuchowisko)
The Skeleton Army (2021) na klawesyn i komputer, 10:15
4 szkice na 4 strony świata (2021) miniatury na akordeon i komputer, dwie (Wschód i Północ) autorstwa Dariusza Mazurowskiego, dwie (Południe i Zachód) Pawła Zagańczyka:
Wschód, 2:36
Północ, 2:36
Summa Technologiae / Homo Sapiens (2021) dla 2 aktorów, preparowany fortepian, live electronics i komputer, 5:08
Digital in Nature (2022) pętla audio do odtwarzania w ramach instalacji dźwiękowej w Art and Media Lab w Queen’s University w Kingston (Kanada), 2:02
Sybil Vane’s Final Performance (2023) na 1 – 2 odbiorniki radiowe, głos i komputer (warstwę elektroniczną), 10:00
Metropolis Balticum (Urbana Landscape) (2023) miejski pejzaż dźwiękowy Gdańska na projekcję wielokanałową, 51:00 (Część 1: Przyjazdy i odjazdy, Część 2: Woda, Część 3: Przemysł, Część 4: Powietrze, Część 5: Ulice, Część 6: Wnętrza, Część 7: Parki, Część 8: Ludzie)
Waveless Storm (2024) na altówkę i komputer, 10:10