O mnie

Dariusz Mazurowski jest polskim kompozytorem muzyki elektroakustycznej, producentem oraz wykonawcą –urodzonym i obecnie mieszkającym w Gdańsku. W swojej twórczości koncentruje się przede wszystkim na utworach elektroakustycznych / akusmatycznych, ale komponuje również na instrumenty z elektroniką (w tym także różne obiekty dźwiękowe, zarówno akustyczne, jak i elektroniczne), realizuje instalacje audio, kolaże radiofoniczne, pejzaże dźwiękowe, field recording, czy improwizowaną muzykę elektroakustyczną.

Początki aktywności kompozytorskiej Dariusza Mazurowskiego datują się na późne lata 80-te, kiedy zrealizował swoje wczesne próby, początkowo prezentowane publiczności klubowej, a w konsekwencji także na koncercie (w grudniu 1988 roku). W latach 90. mieszkał w Pradze, gdzie skomponował szereg utworów elektroakustycznych, przed ostatecznym powrotem do Gdańska.

W swoich utworach wykorzystuje zarówno instrumenty analogowe, jak i współczesną technologię cyfrową oraz możliwości oferowane przez komputery – łącząc dźwięki elektroniczne / syntetyzowane z materiałem konkretnym, pochodzących z nagrań mikrofonowych, próbkami (sampling). Jego podejście charakteryzuje się pewnym dynamizmem, wyrażającym się choćby poprzez stosowanie środków live electronic, czy realizowaną na żywo dyfuzję dźwięku za pośrednictwem wielokanałowych systemów nagłośnieniowych. W czasie swoich koncertów solowych zwykle łączy zapisane ścieżki z dodatkowymi manipulacjami i partiami wykonywanymi na żywo (niekiedy wręcz improwizowanymi) za pomocą środków elektronicznych.

Dariusz Mazurowski podejmuje także działania plastyczne (grafika, rysunek, fotografia i wideo), jest aktywny jako publicysta, pisząc teksty poświęcone przede wszystkim muzyce współczesnej, jej historii, perspektywom, czy też związanym z nią zagadnieniom technicznym i warsztatowym (m. in. w miesięcznikach Estrada i Studio, Muzyka21, Muzyka i Technologia oraz AVIntegracje). Swoje prace teoretyczne prezentuje także na konferencjach naukowych i warsztatach, produkuje koncerty muzyki elektroakustycznej.

Muzyka Dariusza Mazurowskiego była prezentowana przez stacje radiowe na całym świecie, wykonywana na festiwalach i podczas innych wydarzeń w Europie, Ameryce Północnej, Południowej i Azji. Także jego instalacje, prace wizualne i grafiki były wystawiane w różnych galeriach. W ostatnim czasie brał udział m. in. w następujących wydarzeniach: Audio Art (Kraków 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2021), MUSICACOUSTICA (Pekin 2012), Rezonans (Kraków 2013), ohrenhoch der Geräuschladen (Berlin, 2012, 2014), Echofluxx14 (Praga 2014), LEMESG (Sankt Petersburg 2014), Music for No Tape / ERARTA (Sankt Petersburg 2014), ICMC / SMC (Ateny 2014), Cross-Art 2015 (Sankt Petersburg 2015), CIME 2015 (Lizbona), MUSLAB 2015 (Buenos Aires), NYCEMF 2016 (Nowy Jork), Visiones Sonoras 2016 (Morelia / Meksyk), MUSLAB 2016 (Meksyk), CCM Sonic Explorations 2016 (Cincinnati), NYCEMF 2017 (Nowy Jork), TIES 2017 (Toronto), CIME 2017 (Moskwa), Brussels Electronic Marathon 2017, Screen&Sound 2017 (Kraków), MUSLAB 2017 (Meksyk), Festival de Arte Nuevo 2017 (Chihuahua, Meksyk), Vox Electronica 2018 (Lwów), EM-VISIA 2018 (Kijów), Wiosna elektroakustyczna 2018 (Rethymnon, Kreta), NYCEMF 2018 (Nowy Jork), digitIZMir / 4 (Izmir, Turcja), IV Krakowski Festiwal Akordeonowy (Kraków), Screen&Sound 2018 (Kraków), MUSICACOUSTICA 2018 (Pekin), ICMC / NYCEMF 2019 (Nowy Jork), Zbliżenia 2019 (Gdańsk), Acousmonium / CIME 2019 (Kraków), Electroacústica del mundo: Polonia 2019 (Casa del Lago UNAM, Meksyk), NYCEMF 2020 (edycja online, z powodu pandemii), CIME 2020 (edycja online), digitIZMir 6 (edycja online), Audio Art 2020 (edycja online), NYCEMF 2021 (online), ICMC 2021 (Santiago, Chile), Musiques Démesurées 2021 (Clermont-Ferrand, Francja), NYCEMF 2022 (Nowy Jork), ICMC 2022 (Limerick, Irlandia), Espacios Sonoros 2022 (Salta, Argentyna), XXIII CIM 2022 (Ankona, Włochy), NeoArte 2023 (Oslo, Norwegia), Online Performance Art Festival 2023, Praskie Quadriennale 2023 (Sound Kitchen), NYCEMF 2023 (Nowy Jork), Vox Electronica 2023 (Lwów, Ukraina), Festival Internacional de Música Electroacústica 2023 (Buenos Aires), Festival Futura 2023 (Crest, Francja), Radiophrenia Glasgow 2023, ICMC 2023 (Shenzhen, Hong Kong), Accordion + Electronics BIP 2024 (Gdańsk), Restytucje 8 (Konin), NYCEMF 2024 (Nowy Jork), XIII EURO Chamber Music Festival 2024 (Gdańsk), Przegląd Teatrów „chemia” 2024 (Kraków), The Resonance Sound Art and New Music Film Festival 2024 (Tel Awiw), uroUTOPIA 10th (Poznań) i innych. Jest aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej (PSeME). Jest także współautorem i współproducentem cyklu koncertowego Nowa Muzyka w Starym Ratuszu, który odbywa się w Nadbałtyckim Centrum Kultury w Gdańsku.

Jego kompozycje ukazały się na wielu płytach (CD i DVD), w tym między innymi: Pseudaria / Divertimento (Acte Préalable), Different Types of Fallacies (Audiomat), Back in Time (Mathka), Non Acoustic Symphony (Neuma), Hidden Dimensions (Neuma), Fall of Icarus (z Pawłem Zagańczykiem, Requiem / Opus), An Immense Movie Like Drama (z Lorenzo Brusci, TIMET / De eM), Binary Horizons (z Krzysztofem Gawlasem, Antenna Non Grata), czy Metropolis Balticum (Antenna Non Grata).

Dariusz Mazurowski zbudował kilka własnych, eksperymentalnych instrumentów elektronicznych (w tym syntezatorów), zbiera różne, często dość osobliwe przedmioty, jak kamienie, obiekty drewniane, stare mechanizmy, które wykorzystuje jako źródło dźwięku do dalszych transformacji. Dłuższa wersja biografii (ze zdjęciami) jako PDF znajduje się tutaj: https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:5f573c72-ab14-463b-8ad8-dabd49a580e4

Podczas koncertu w Kulturkirken Jakob w Oslo (Norwegia), 25 marca 2023.

Na żywo w Ratuszu Staromiejskim w Gdańsku, 10 grudnia 2020.

Tuż przed koncertem w Krakowie, 12 października 2018, Spółdzielnia Muzyczna.

Podczas koncertu z cyklu Nowa Muzyka w Starym Ratuszu, 4 maja 2017.

W domu, kwiecień 2020.