Aktualności

Dariusz Mazurowski dołączył do Modular Station, internetowej społeczości, radia i portalu dedykowanego realizowanej za pomocą syntezy modularnej, sprzętu testowego i eksperymentalnych instrumentów muzyce elektronicznej – w tym elektroakustycznej, eksperymentalnej, techno, konkretnej, noise, ambient itp. To znakomite źródło ambitnej, różnorodnej i wielobarwnej muzyki – z mnóstwem informacji o artystach, streamingiem, albumami. Warte polecenia. Misją jest nadawanie, promocja tych gatunków w środowisku, a także zaoferowanie możliwości odkrycia artystów z całego świata i ich muzyki. To anglojęzyczne radio prowadzi stały (nieściągalny) stream, a ponadto dzienne i tygodniowe audycje tematyczne, kronikarskie, czy też artykuły autorstwa członków redakcji. W przyszłości, z pomocą całej społeczności, tych materiałów będzie więcej.
Modular Station: https://modular-station.com/
Dariusz Mazurowski w Modular Station: https://modular-station.com/artists/dariusz-mazurowski/

Na Bandcamp Neuma Records uruchomiono profil Dariusza Mazurowskiego, gdzie można znaleźć cyfrowe albumy oraz różne informacje. Warto także sprawdzić innych artystów tej wytwórni.
https://dariuszmazurowski.bandcamp.com/

Entrance from 53, Ligovsky pr. został zaprezentowany podczas elektroakustycznego maratonu CIME/PSeME, w ramach festiwalu Audio Art 2021, w czwartek 18 listopada w Hevre (w Krakowie).

We wtorek, 16 listopada, w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, będzie mieć miejsce premiera spektaklu Summa Technologiae, mającego charakter patchworku i stworzonego przez Michała Jacaszka, Maxa Kohyta, Dariusza Mazurowskiego, Katarzynę Podporę i Krzysztofa Topolskiego na podstawie książki Stanisława Lema o tym samym tytule, po raz pierwszy opublikowanej w 1964 roku. 35-minutowy spektakl wykonają kompozytorzy, z udziałem Wojciecha Dowgiałło i Pawła Klemensa – głosy oraz Agnieszki Długołęckiej – fortepian. Utwór został zamówiony przez Operę Bałtycką w ramach cyklu Wtorki na fali 2021, koncerty inspirowane literaturą. Więcej informacji: http://operabaltycka.pl/pl/repertuar/wtorki-na-fali-2021/2021-11-16

Ósmy Samuraj zostanie zaprezentowany podczas festiwalu Musiques Démesurées w Clermont-Ferrand we Francji, w Museum Henri-Lecoq, w środę, 27 października 2021. Więcej informacji: https://musiquesdemesurees.net/siestes-musicales-2021

24 września, o godzinie 22, odbędzie się premierowa emisja 50-minutowego spektaklu radiowego, elektroakustycznego monodramu, czy też dzieła radiofonicznego, Śmierć Kościuszki, opartego na tekście Anny Bojarskiej, pochodzącym z książki Pięć Śmierci (1990). Adaptacja i interpretacja tekstu: Krzysztof Gordon, muzyka, realizacja i mastering: Dariusz Mazurowski. Utwór zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego. Audycji można posłuchać tutaj: https://el-stacja.pl/
Albo w dowolnej aplikacji radiowej.

Po wakacyjnej przerwie powraca cykl koncertowy Nowa Muzyka w Starym Ratuszu. Wydarzenie jest organizowane przez Nadbałtyckie Centrum Kultury, we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Muzyki Elektroakustycznej i Katedrą Kompozycji Akademii Muzycznej w Gdańsku. Podczas tej edycji Alina Ratkowska wykona nową kompozycję Dariusza Mazurowskiego, The Skeleton Army, napisaną na klawesyn i taśmę. Utwór zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego. Na finał koncertu zabrzmi z kolei cykl etiud na akordeon i komputer, 4 szkice na 4 strony świata, napisany wspólnie z Pawłem Zagańczykiem. Oba utwory będą mieć swoje prawykonania światowe. Więcej na temat tego wydarzenia: https://www.nck.org.pl/pl/wydarzenie/5234/jesienne-granie-na-cztery-strony-swiata-nowa-muzyka-w-starym-ratuszu
oraz tutaj: https://www.facebook.com/NadbaltyckieCentrumKultury/

Dossier of Oblivion Dariusza Mazurowskiego zostanie zaprezentowany podczas ICMC 2021, International Computer Music Conference 2021, w tym roku wydarzenie to jest organizowane przez Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile. Odbędzie się w dniach 25 – 31 lipca 2021. Więcej informacji i pełny program można znaleźć tutaj: http://icmc2021.org/

Udział w tym wydarzeniu będzie możliwy dzięki dofinansowaniu wyjazdu przez Instytut Adama Mickiewicza w ramach programu „Kultura polska na świecie”.